Дуже важливою сучасною навичкою є уміння презентувати результати своєї роботи. Презентація має водночас і зацікавити глядачів, і допомогти вам розповідати вашу історію.

У частині 1 ми обговорювали, що ж таке “реферат” і як його писати. Сьогодні – розглянемо найпопулярніший в молодшій та середній школі варіант самостійної роботи – презентацію. Чимало вчителів вірять, що це такий реферат, тільки з картинками та на “слайдах”. 

Насправді 🙂 презентація – це допоміжний візуальний матеріал для усної доповіді.

Щоби презентація вийшла якісною, доведеться приділити їй трохи часу.

Алгоритм створення:

1. Про що це? 

У презентації є мета. Наприклад, пояснити правила переходу вулиці, розповісти про переваги та недоліки вирощування ігуан у скляних тераріумах, довести доцільність облаштування в школі місць для біганини. Спочатку визначаємо, до чого маємо “договоритися”, потім – складаємо план.

2. План

Увага! Це не список картинок, а план усної доповіді! 

Спочатку я хочу розказати про …, тоді пояснити оце і перейти до … Тоді підкріплю свою думку отакою статистикою (приміром), наведу цитату відомої людини, яка теж так думає. Загалом, доходимо висновку, що … 

3. Ну все, все. Картинки 🙂

Шукаємо картинки, які доповнюють те, про що ми говоримо. У гуглопошуку сортуємо зображення так, щоби відфільтрувати ті, що вільно поширюються – одразу вчимо дитину поважати авторське право.

4. Текст

Слайди також можуть бути з текстом. Головне правило: вони мають допомагати розповідати, а не дублювати те, шо ви говорите. Візьміть до уваги: людина може або говорити, або читати, або слухати. Тож якщо ви говорите й у той самий час показуєте слайд, на якому розташували 4 абзаци тексту – щось пропаде: або вас не почують, або не прочитають текст. Тому раджу застосовувати принцип 22 слів – це максимум, який середня людина може прочитати і запам’ятати, одночасно слухаючи спікера. Списки мають бути не довшими за 4-5 пунктів. 

Пам’ятаємо – до двох розмірів шрифту, до трьох шрифтів, мінімум кольорів. Краще менше, ніж більше. Перевіряйте слайди на читабельність: відійдіть на кілька кроків від комп’ютера; якщо вам погано видно, так само буде і вашим слухачам.

Якщо ви хочете додати графік чи таблицю, упевніться, що вони прості й зрозумілі.

Кількість слайдів має відповідати кількості позицій, які хоче озвучити автор. За потреби – можна поставити кілька слайдів поспіль лише з картинками, для ілюстрації (вісім найпоширеніших різновидів синичок). 

Між іншим, необов’язково робити презентації саме в PowerPoint. Дуже раджу випробувати також інші сервіси, приміром, prezi.com, canva.com

P.S.: заздалегідь візьміть до уваги, які у вас будуть технічні можливості для презентування. Чи є в класі проектор? Потрібно буде показувати на екрані ноутбука? Роздруковувати? Що менша площа, то менше має бути тексту і простішими мають бути картинки, щоби їх побачили далі першої парти. Ну і не забудьте потренуватися вдома 🙂

У наступній статті – розглянемо, навіщо робити проекти та як отримати від них максимальну користь.

Реферат, проект, презентація – шкільні лайфхаки. Частина 2: презентація